(bijna) één jaar later

maart 25, 2013 § 5 reacties

Zo, ik ben er hier weer mee! Hét bijberoep is ondertussen vrij goed gelanceerd. Ik ben, as we speak, ook bezig aan een nieuw project voor grafisch werk(t) maar er was ook de “drang” om terug over alledaagse dingen te bloggen dus voila🙂

Dat eerste alledaagse ding waar ik het even over hebben wil, is 40 dagen zonder vlees. We zitten momenteel in de eindspurt en, eerlijk is eerlijk, dat is maar goed ook! Missen wij dan het vlees? Neen, al was het maar omdat we elke woensdag toch vlees hebben gegeten, omdat we dan eten bij de schoonouders en wij daar dus weinig te zeggen hebben over wat de pot schaft .. Maar het kóken, mensen, dat koken was/is wat anders.

Zoals velen onder ons (denk ik) zat ik nogal vastgeroest aan het aardappelen-vlees-groente-syndroom en blijkbaar moet je daar als vegetariër nogal eens vanaf stappen. Elke dag een vleesvervanger op je bord gooien, dat paste – en smaakte soms ook – niet vond ik dus moest ik inventiever zijn. Maar dan kwamen we al snel uit bij heel veel pasta’s. Slecht? Dat zeker niet, maar vrij eentonig vonden we. Slaatjes dan? Dat past zo niet in de winter, vind ik, en manlief vindt het moeilijk om zoiets een deftig avondmaal te noemen .. Ik geef toe, het zou allemaal een stukje gemakkelijker zijn mocht ik wél uien mogen eten. En paprika’s én witte bonen én pikante dingen én zongedroogde tomaten én prei én selder én .. alé, je snapt het wel hé. Er is een hele waslijst aan voedingswaren die mijn darmen niet aankunnen .. *sigh* En hoewel ik mijn eentonige kookkunsten niet helemaal daar op kan steken (veel van de recepten die ik gevonden had waren nogal veel werk en dat zie ik dan ook weer niet zitten .. ) zou het toch echt simpeler zijn😉

Echte vegetariërs zijn we dus lang niet maar ik wil wel na 31 maart minder vlees eten dan voor ons “experiment”. Laat mij dan alsjeblieft wel terug vis eten (!) want dat heb ik toch het meest gemist en niet de schel salami tussen mijn boterham ’s middags zoals ik had gedacht ..

Enfin, nog een laatste week en ik wil nog wel mijn best doen dus stel ik voor om er nog een laatste keer helemaal voor te gaan.

En maandag? Ik denk vis😉

Getagd: ,

§ 5 Reacties op (bijna) één jaar later

  • LJ zegt:

    Voor mij was vegetarisch proberen te eten nog veel erger omdat ik geen champignons lust en dat komt zó vaak voor in de receptjes, niet normaal. Eieren mag ik dan weer niet eten… En aan vleesvervangers ben ik niet toegekomen, schrik van het onbekende zeker? Volgend jaar wil ik actiever mee doen, en op voorhand al recepten beginnen verzamelen zodat ik geen excuus meer heb!

    • ktrn zegt:

      Er komen inderdaad nogal wat champignons aan bod ..
      Die vleesvervangers, ik denk dat dat wat afhangt van persoon tot persoon. Er had me bijvoorbeeld iemand vegetarische stoverij aangeraden terwijl wij dat écht niet lekker vonden. De rest viel al bij al nog mee, vooral de notenburger is ons bijgebleven.
      Linzen en kikkererwten, daar ben ik daar weer af gebleven uit, idd, schrik :p

  • Lelie zegt:

    ik heb een boekje over vegetarisch koken in 30 minuten, snel en heerlijk! Misschien is dat iets om aan te schaffen tegen de volgende keer?

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu (bijna) één jaar later voor the life of...

Meta

