living in a digital world

januari 14, 2012 § 2 reacties

Iedereen kent het fenomeen waarschijnlijk wel. We gaan weg, we nemen het fototoestel (en iPhone of gsm) mee, nemen 100-en foto’s en als we thuiskomen gooien we die handel op pc en eventueel wordt een selectie op facebook gezwierd. Et voila. Maar wat doen wij nu eigenlijk écht met die foto’s? Niets. Hoogstens ons bureaublad wordt ermee versierd of eventueel worden alle foto’s door elkaar geschud voor de screensaver van dienst but that’s it, really.

Daarom besloot ik om vorige week uit vele jaren van foto’s een selectie te maken (zucht) en deze te laten afdrukken. En dan komt komt daar het tweede “probleem”. Gaan we die foto’s met z’n allen samen in een album pleuren en hop, de kast in? Zo hebben we er uiteraard ook niet veel aan.. Zoiets wil ik hoogstens van onze verbouwingen. Dat zijn herinneringen maar dat hoef ik echt niet dagelijks te zien. Dus zit er maar één ding op en dat is je eigen galerij samenstellen.. En liefst eentje waar je de foto’s makkelijk kan vervangen en nog belangrijker, zonder al te veel gaten in de muur… Voor mij lijken dit de beste & tofste oplossingen:

via Ontobaby

via decor8

En last but not least. Dit vind ik ook een geweldige oplossing. 🙂

via loveelycia

En hoe doen jullie dat?

Getagd: , , , , , ,

§ 2 Reacties op living in a digital world

  • LJ schreef:

    Ik zou later, “als ik groot ben” en een huis heb, graag één muur volhangen met foto’s, een project van jaren natuurlijk, elk jaar de beste foto’s van het afgelopen jaar erbij hangen, in kadertjes van verschillend materiaal, kleur, grootte…. Gewoon een gezellige boel.
    Vroeger kleefde ik ze inderdaad in albums. Als tiener-met-teveel-tijd deed ik dat het liefst chaotisch met veel kleurtjes en frulletjes erbij. Nu maak ik liever een digitaal albummetje om te laten afdrukken, daar kruipt een pak minder tijd in en is nog best goedkoop.

  • Sebastien Momerency schreef:

    Die magneten zijn echt super. Bedankt voor de tip … ik maak er zelf ook meteen eens werk van … 🙂

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu living in a digital world voor the life of...

Meta

