2012 – shopping sabbatical

januari 5, 2012 § 9 reacties

Je zou haast denken dat ik tussen Kerst en Nieuw in verlof was (en nu ook nog), geweldig gerelaxed heb en héél veel leuke dingen heb gedaan samen met het lief maar niets is minder waar. Ík, ik moest gewoon gaan werken (het lief is nog steeds thuis goddamned!) en tussen de werkdagen door tjolde ik van Zingem naar Oostende naar Kortrijk naar Oudenaarde en dat wel meer dan één keer. (Ok, niet noodzakelijk in die volgorde en Kortrijk deed ik slechts één maal aan.)

Ondertussen zijn we 2012 en zijn de eindejaarslijstjes misschien al wat aan de late kant maar dit was mijn 2011…, het lijkt misschien niet veel maar het is toch echt héél wat:

– een nieuwe opleiding en daaropvolgend een nieuwe job – dé verhuis en het kamperen in eigen huis – het jaar dat ik tot het besef kwam dat ik meer moet sparen en dat (halvelings) ook maar deed dan😉  – het goedmaken met een bepaald persoon die ik érg hard heb gemist in een stuk(je) van mijn leven (waarom deed ik dat niet eerder?!) – tante worden! (en de eigen klok verder horen tikken) –

Dat 2012 hét jaar der jaren wordt (vergaan of niet vergaan!) liet ik u al eerder weten en waslijsten voornemens zijn er dan ook niet. Ik doe wel een poging om één jaar (!) niet te shoppen dus dat kan wel tellen als 100 voornemens tegelijk, toch?

Hoe ik op zo’n geweldig zotjes idee ben gekomen? Nou, moeilijk is dat niet. Eind 2011 was blogland in de ban van consuminderen & consumanderen. Ook ik werd geïnspireerd en begon wat in het rond te lezen. Zo kwam ik op dit project. Het is het tweede jaar op rij dat de Free Fashion Challenge gestart is. Hoe het de deelnemers vorig jaar verging kan je op de site nalezen. Ondertussen zouden er net geen 400 (patiënten? ;)) ingeschreven zijn voor dit jaar, waaronder mezelf dus.
Hoewel ik geen super modefreak ben kan ik best wel wat onnodige aankopen doen en ook zeker een pak miskopen maar vooral de “kleine aankoopjes” zijn een valkuil voor mezelf. “Oh, maar 7 euro!” en “Iiee, 30 euro voor die sweater”, yep, that’s totally me … . Vanaf een dag of vier geleden is dit dus voor één jaar “verleden tijd”. Ik wou eigenlijk nog stiekem vóór ik me inschreef m’n basis-garderobe checken en eventueel aanvullen maar hey, dat zou niet eerlijk zijn van mezelf, nietwaar? Ik zal het moeten doen met wat er zich op dit moment in de kast hangt en neen, dat is niet weinig.

Wel grappig interessant is dat ik pas sedert een paar maandjes “op zoek ben” naar een ietwat vrouwelijkere look voor mezelf en ik dus mijn best zal mogen doen om dat te creëren met hetgeen ik heb. Een echte challenge dus. Geluukig zijn er blogs zoals die van Jessica Quirk. ik vermoed dat ik daar de mosterd zal moeten halen.😉

Verder wens ik jullie ook een gewéldig 2012 met veel of weinig ge-shop en dat al wat je droomt mag uitkomen! Cheers, x

Getagd: , , , ,

§ 9 Reacties op 2012 – shopping sabbatical

  • Lynnie Minh zegt:

    Yup ik ken datte … ik heb één solde gekocht … en dan heb ik nog hard moeten zoeken naar een pulletje dat je kan dragen voor het werk EN dat er nog redelijk funky uitziet. Daarvoor was het al weer 4 maand geleden dat ik nog eens een kledingstuk kocht *trots*

    Maar craftsspullen daarentegen AUTCH … gat in de hand enzo:/

  • Kelly zegt:

    Die kleine aankoopjes zijn inderdaad een valkuil & heel herkenbaar.😉 Ben benieuwd om je shopping sabbatical te volgen, ik denk niet dat het mij zou lukken, heb alvast heel veel bewondering voor je beslissing!

  • kelly zegt:

    mag swappen wel? zeker doen! wij deden afgelopen donderdag een avondje met vriendinnen. iedereen bracht wat mee dat ze niet meer droeg. we wisten niet goed wat het zou geven en hadden geen grote verwachtingen, maar ’t was héél leuk en iedereen is met ‘nieuwe’ kleertjes naar huis gegaan!

  • suzonlinee zegt:

    Heb het project toevallig vandaag ontdekt, ben benieuwd hoe je belevenissen zullen zijn, succes!

  • elisse zegt:

    Ooh ik ontdek je blog hier net en ook dit project! Ik heb ook met mezelf afgesproken om eraan mee te doen, maar ik wil het nog niet wereldkundig maken want dat kan ik niet aan vrees ik :p en ik ben ook niet echt begonnen vanaf 1 januari (iets later) als tweedehandswinkels tenminste ook niet meetellen?

  • elisse zegt:

    Mmh okee ik lees net op de site dat je alleen mag swappen, en ook geen nieuwe stoffen enzo mag kopen. Dat is een beetje té drastisch voor mij!

    • ktrn zegt:

      Je kan natuurlijk voor jezelf de regels wat aanpassen hé, zodat je het denkt aan te kunnen😉 Dan doe je toch ook al heel wat (vind ik).
      Ik probeer wel om het “correct” te doen en ik denk eraan van eens zo’n swap-avondje te organiseren, zo heb ik toch ook weer eens iets “nieuw”!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu 2012 – shopping sabbatical voor the life of...

Meta

