a clean house

december 6, 2011 § 1 reactie

7 maanden. Dat zijn het aantal maanden dat wij nu alweer samen wonen in ons eigen huisje. Ons huisje waar nog niet eens de helft van bewoonbaar is of er uberhaupt zelfs al staat. Het is eigenlijk ook niet wonen, het is kamperen, ziet u? Alle kamers zijn provisoir ingericht en hebben veel te veel gerief erin. Dé oplossing? “Die bijbouw alstemblieft, en een beetje rap!” PWEUT! Niet dus.

Met als gevolg dat ik het huishouden zal moeten draaiende houden als ware het écht. Dat er enkel een supergoedkope vinyl (rechtstreeks) op de chape gesmeten ligt moet ik er dan maar bij nemen geloof ik..

Enfin, het eten, dat is nog zo geen probleem, ik probeer van weekmenu te doen en dat lukt ergens ook wel (sinds kort hebben we zelfs een klein diepvriesje, hooray for that!). Het is vooral dat opgeruimd huis dat uit blijft en als het al eens proper ligt, dan zou ik het werkelijk eens moeten chronometreren om u te kunnen zeggen hoe lang dat dan duurt. En een chronometer, dat gebruiken we niet om dagen te tellen hé.

Hoe doet menig supervrouw dat tegenwoordig? Hebben jullie dagschema’s, taakverdelingen (hier niet, neem het van me aan), behulpzame tuinkabouters of zijn jullie gewoon allemaal wél zo geroutineerd en efficiënt als een vrouw “hoort te zijn”… ? Godzijdank heb ik al een vaatwas en wasmachine, anders was het hier heeltegans een stort.

En dan heb ik nog niet eens kinderen, zucht. Laten we het anders vooral hierop houden: “a clean house is a sign of a wasted life“, deal? 😉

§ Een Reactie op a clean house

  • stef zegt:

    moehaha Katrientje. Dagschema’s en taakverdelingen is nog eens werk é 🙂 Ik denk soms ‘miljaarde, ik ga nog lang moeten kuisen en opruimen tegen dat ik oud genoeg ben om het niet meer te kunnen doen’ vervolgens denk ik dan: ‘chance dat ik machines heb die al de helft van het werk doen, stel je voor hoe het moet geweest zijn voor een vrouw pak weg 70 jaar terug’. Dan zie ik het weer zitten om dagdagelijks het zootje in orde te krijgen. Kinders, honden, katten, verbouwingen in de straat en zwarte vloeren kan ik ten sterkste afraden 🙂 Het ideaal is mss niet wonen in je huis 😀 ofwel moet je steenrijk worden en een hele ploeg tewerkstellen of die befaamde kabouter tegen het lijf lopen. troost je …..

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu a clean house voor the life of...

Meta

