to Montpellier or not to Montpellier?

februari 8, 2011 § 6 reacties

De post hieronder ging over EF Language Schools. Ik vroeg een brochure aan en vroeg aan mijn leraar Frans (alé, Peter eigenlijk :p) als hij het kende. Hij kende dit niet, vond het ook nogal kostelijk en gaf me een alternatief. New LSF, language courses in Southern France.

Welcome to LSF Montpellier, your French Language School located in the very heart of the sunny South of France!

Nu valt die beslissing natuurlijk niet zomaar. Waarom eigenlijk niet? Dit is toch wat ik graag wil doen? Laat ik ze dan maar even op een rijtje zetten, de pro’s en de contra’s. Dus, to Montpellier or not to Montpellier?

PRO:

  • dit moet zowat de laatste kans zijn om zoiets te ondernemen, ik volg nu een opleiding administratief bediende. Na de opleiding  hoop ik stilletjesaan werk te vinden en dat dan ook te blijven doen. Net na de opleiding kan ik natuurlijk wel nog een korte sabbat van een paar maandjes invoeren.
  • ik heb nooit echt Frans durven spreken, het is wel een enorm pluspunt om deze taal te kennen als Belg. Als ik ga, dan moét ik wel Frans spreken en valt die barrière een beetje weg.
  • het kan alleen maar goed zijn voor mezelf als mens, voor mijn zelfvertrouwen. Een puntje dat ik ook dit jaar wil aanpakken.
  • Montpellier ligt in het zuiden, in september is het daar mooi weer! 😉
  • tenslotte ziet de stad er hélemaal niet slecht uit én ze ligt aan de zee.

CONTRA:

  • 2 weken is kort om een taal te leren. Ok, ik ken wel al wat, maar toch..
  • 2 weken is “lang” om alleen van huis te zijn, ik ben denk ik nog nooit echt alléén weg geweest. On the other hand, het lief zou wel een weekje kunnen meekomen. (Ok, dat is pro 😉 )
  • de kostprijs. Ik heb nog geen idee hoeveel een vlucht heen & terug kost, maar de verblijfskosten (half pension) komen neer op een kleine 500 euro voor 2 weken. Alles samen zal ik waarschijnlijk een 1000-tal euro moeten neertellen. Ik vind dat toch redelijk wat..

Goed, het is dus duidelijk dat er meer pro’s dan contra’s zijn … Maar, wat denken jullie? Heeft iemand dit al gedaan? Hoe was die ervaring? … Let me know!

§ 6 Reacties op to Montpellier or not to Montpellier?

  • endimi schreef:

    Wist je dat Ryanair op Montpellier vliegt? De vlucht zou dus heel goed moeten meevallen qua prijs, voor minder dan 100€ zou je zeker heen en terug moeten kunnen!

  • Kelly schreef:

    Ik zou toch nog wat meer de pro’s bekijken. 🙂 Ik moet je ook bij één van de contra’s tegenspreken, ik ben zelf ooit twee weken op taalstage geweest in Engeland en twee weken doen toch wat met je, zeker als je verplicht ben om constant in de lokale taal te praten. Onderschat de duur van 2 weken dus zeker niet. De verblijfskosten vind ik best meevallen, als ik terugkijk op wat mijn taalstage 11 jaar geleden kostte voor 12 dagen. Alvast veel succes bij het maken van je keuze!

  • Ann-Katrien schreef:

    Wist je dat je ook met de tgv naar Montpellier kan, very cheap:-)?
    Gewoon doen!

  • Liez schreef:

    Ryanair doet idd veel acties en vliegt op Montpellier, collega van me is vorige week naar Montpellie gevlogen heen en terug voor 2 personen voor 70euro (voor hun twee dus).

    En twee weken continu een andere taal spreken is echt een onderdompeling denk ik.

    Ik schreeuw dus: doen doen doen!
    En in die week dat Het Lief er niet is, kan ik toch gewoon ff op bezoek komen :o) een paar daagjes Montpellier, count me in! :p En als het je kan overtuigen: ik wil gerust Frans met je praten dan ;o) (al ga jij me dan veel mogen verbeteren, vrees ik)

    Doen Girl! Take a Walk on the Wild Side!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu to Montpellier or not to Montpellier? voor the life of...

Meta

