groenten & fruit per abonnement

november 15, 2010 § 2 reacties

Ja, u leest het goed. In plaats van abonnementen te nemen op magazines (zie vorige post), overweeg ik deze keer om een abonnement te nemen op groenten & fruit. U moet dat letterlijk nemen, want verschillende bio-boerderijen bieden deze dienst aan. De bio hoeve van mijn keuze heet Gastvrije Aarde en is gelegen in het gehucht Sint-Maria Kornelis-Horebeke. Dit zeggen zij zelf over de bio groentenpaketten:

Kiezen voor een groentenabonnement is kiezen voor seizoensgebonden en streekgebonden maaltijden op tafel.  Hoe u minder gekende groenten kan bereiden, leest u in onze nieuwsbrief die u wekelijks ontvangt. 
Door uw keuze voor een pakket, geeft u, samen met nog een 130-tal abonnees, ons een zeker afzet voor onze groenten en zorgt u ervoor dat onze Moeder Aarde biologisch (-biodynamisch) bewerkt kan worden.

Vandaag ging ik alvast een kijkje nemen in hun winkel en ik kwam terug thuis met een klein bio groentenpakket ter proef. De groenten van deze week zijn sjalotjes, groene paprika’s, champignons, bloemkool, sla, peterselie & 2 rapen. Het ziet er allemaal heel lekker uit & ik kan mijn recepten aanpassen aan hetgeen ik liggen heb. Da’s dus een win-win situatie, want zo hoef ik nooit meer erg lang na te denken over wat we nu weer zullen eten. Nu is mijn enige vraag, wat maak ik met rapen?! (Sinterklaas komt hier niet meer, dus bij hem kan ik ze al niet lozen..)

§ 2 Reacties op groenten & fruit per abonnement

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu groenten & fruit per abonnement voor the life of...

Meta

