rijstpap op memé Knockaerts wijze

augustus 1, 2010 § Een reactie plaatsen

Memé Knockaert, dat is de ma van mijn ma. Mijn memé. En omdat wij niet oma & opa zeiden tegen de ene, en memé en pepé tegen de andere, zeiden wij memé en pepé Knockaert & memé en pepé Declerck om te weten over wie we praatten. Tegen hen zeiden we dat natuurlijk niet. Memé Knockaert leeft nog, gelukkig, want ze maakt de beste rijstpap van de wereld. En dat recept ga ik nu met jullie delen, sjansaars!

Ik weet niet hoe jullie jullie rijstpap maken, maar als ik de recepten bekijk op internet, dan komen daar meestal geen eieren aan te pas. Zonde! Voor deze rijstpap heb je nodig:

  • 1 l melk
  • 150 gr dessert rijst
  • 40 gr suiker
  • 2 zakjes vanillesuiker
  • 2 verse eieren
  1. Breng de melk aan de kook.
  2. Laat de rijst in de melk glijden en laat hem garen op een zacht vuurtje. Regelmatig roeren!!
  3. Splits de eieren en klop het eiwit op. Voeg hier de dooiers & suikers bij, voorzichtig bij elkaar roeren.
  4. Haal de pot van het vuur als je rijstpap goed begint te dikken. Roer het mengsel voorzichtig door de rijstpap, zo wordt hij wat luchtiger.
  5. Doe de rijstpap warm in een kom en doe er een grote schep appelmoes bij, en nu smullen maar!

Wie niet van appelmoes houdt kan ook kiezen voor rabarbermoes, nectarines of bruine suiker. En waarschijnlijk zijn er nog wel tig varianten. Hopelijk heb je er wat aan, mijn lief is in elk geval reeds fan! 😉

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu rijstpap op memé Knockaerts wijze voor the life of...

Meta

