back on track

juni 30, 2010 § 1 reactie

foto: we ♥ it

Ik wou dat het waar was, dat ik m’n leven al terug op de rails had. Op zich is er niets mis met m’n leven. Ik heb een leuk lief, we zijn alle2 gezond en we zijn volop ons huis aan het verbouwen dus dat komt wel in orde, maar WERK. Dat is een ander paar mouwen.. Ik gaf m’n ontslag toen ik werkte als styliste omdat ik op den duur een bijna puur administratieve job had, teveel overuren moest doen die ik dan nog niet eens kreeg uitbetaald en ik mocht ze ook niet in recup pakken. Werken voor de Heilige Geest dus.. Daarna ging ik aan de slag als “grafisch vormgever”, wat uiteindelijk ook niet meer bleek te zijn dan wat administratief werk en wat gepruts met een flyer en visitekaartje hier & daar. Een job waarin ik bijlange geen uitdaging in zag.

Nu zit ik natuurlijk al een heel eind thuis, zonder werk. Tijd zat om te denken dus… Te denken dat ik misschien toch niet gemaakt ben voor het grafische, dat dat toch eigenlijk niet meer mijn droomjob is, dat ik niet weet wat ik dan wel wil doen.. Mijn leeftijd gaat ook niet naar beneden dus ik denk dat ik het eens mag beginnen weten. Grrr.

Dit zijn de opties die ik momenteel in m’n hoofd heb:

  • Ik doe een opleiding webdesign, dat maakt het namelijk gemakkelijker voor mij om een job in het grafische te vinden.
  • Ik doe een opleiding SketchUp, daarmee kan ik eventueel aan de slag bij m’n schoonvader (architect), hoewel dat helemaal niet zeker is.
  • Ik doe een opleiding binnenhuiskunst, deze avondopleiding duurt wel 6 (!) jaar. Daar leer ik in de 1e module ook SketchUp (met hetzelfde verhaal als hier boven) én kan ik na 6 jaar wel het roer omgooien. Van grafische naar interieur. Maar is dat wel die 6 jaar waard?

Ondertussen zoek ik verder naar werk, bij alle opties natuurlijk. Het zal bij optie 3 waarschijnlijk wel parttime worden.

HELP!

§ Een Reactie op back on track

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu back on track voor the life of...

Meta

