film op een stokje

juni 24, 2010 § 1 reactie

Het is veel te warm om veel na te denken, dus neem ik schaamteloos het film-stokje over van Gwendolyn. Ze zei dat het mocht.😉

‘My Girl’

  • Kijk je graag films?

Yes Baby!😀 Op tv is er nooit wat te zien, en een mens moet toch iets kijken. Geef mij maar films & series!

  • Kijk je liever samen of alleen?

Ik kijk heel graag films met 2 maar die 2e persoon moet wel kunnen zwijgen (tenzij het een komedie ofzo is)! Ik heb er een hekel aan om tijdens de film gestoord te worden, daarom zal je mij ook niet vlug in een bioscoop vinden. Het geratel van een zak chips, BRRR.
Wijvenavondjes, die doen we ook en dan wordt er wel wat afgepraat. Commentaar geven, vooral commentaar!🙂

  • Biscoop of thuis op de bank?

Nou, dat antwoord kennen we dus al.🙂 Ik zeg niet dat we nooit naar de bioscoop gaan, maar het moet toch al een héél goede film zijn (we kijken dan ook dikwijls de ratings na op allerhande sites). Of veel special effects die op ons klein tv-tje vollédig hun effect missen. Dan graag!

  • Wat is je favoriete genre?

Een favoriete genre, dat heb ik niet. On the other hand kan ik je wel vertellen dat science fiction mééstal niet aan mij besteed is.

  • Van welke film kun je maar geen genoeg krijgen?

Toen we klein waren keken we ontzettend veel ‘Black Beauty‘. Toen ik wat groter werd, werd dat ‘My Girl‘. Mijn god, die film moet ik wel 100 keer gezien hebben. Nu heb ik steeds nog een aantal favorieten, hoewel 100 keer kijken erover is.😉 Dat is dan bijvoorbeeld ‘Léon the professional‘, ‘House of Flying Daggers‘, ‘Jackie Brown‘, ‘Eyes Wide Shut‘, ‘300‘, …

  • Wat is je favoriete actiefilm?

Da’s een moeilijke maar ook hier denk ik spontaan aan ‘House of Flying Daggers’. Wat een beelden en actiescènes! Wow!🙂

  • Wat is je favoriete horrorfilm?

Horror kijk ik niet zo veel, ik hou er wel van, maar het is geen prioriteit.😉

  • Wat is je favoriete komedie?

Dat zijn ‘Wedding Crashers‘ én ‘School of Rock‘.  Die moét je gezien hebben (vind ik).

  • Wat is je favoriete romantische film?

Daar heb ik er ook al een heel aantal van gezien, meestal zijn dat dan goedkope komedies. Laat me even denken.😀 Als ik het bij clichés houdt zeg ik ‘The Notebook‘. Verder vond ik ‘Atonement‘ ook zéér goed en ‘Eternal Sunshine of the Spotless Mind‘.

  • Favoriete actrice?

Net als Gwendolyn heb ik het wel voor Scarlett Johansson, Keira Knightley mag er ook wezen maar met stip op nummer 1 staat Penélope Cruz. Dat temperament, de taal, die schoonheid, …  zucht.🙂 Kijk maar naar ‘Volver‘ of ‘Vicky Cristina Barcelona‘.

  • Favoriete acteur?

Dat vind ik een pak moeilijker, ik hou het bij Kevin Spacey.

  • Beste film die je ooit gezien hebt?

Naast de favorieten die ik daarnet noemde kan ik er hier natuurlijk nog wat opnoemen. ‘Gran Torino‘ vond ik ook geweldig, ‘Amores Perros‘, ‘Amelie’, ‘The Dark Knight‘, ‘Fight Club‘, … Maar dé beste? Ik heb er geen idee van.

  • Slechtste film die je ooit gezien hebt?

Bruno‘ vond ik werkelijk verschrikkelijk, maar laatst zagen we ‘The Matador‘ en man, dat sloeg echt alles!

  • Zelf ambities om acteur/actrice te worden?

Maar baneen zeg! Bijlange niet!😀

  • Van welk boek/spel/persoon moeten ze beslist een film maken?

Ik ben momenteel het boek ‘Herinneringen aan Grace‘ van Catherine Hall aan het lezen, dat lijkt me wel een boek om te verfilmen. Het doet wel een klein beetje denken aan ‘My Summer of Love‘, ook een prachtige film trouwens!

Zo, hopelijk heb je er wat goede film-tips aan over gehouden! Wie trouwens zijn of haar filmgedrag wil bijhouden kan dat op Jinni. Ook dat van mij is daar te vinden. Nu plof ik me in m’n tuinstoel!

§ Een Reactie op film op een stokje

  • Kelly zegt:

    Aaaargh, ik heb Bruno enkele dagen geleden gezien, inderdaad verschrikkelijk! Had ik dat maar eerder geweten, dan had ik tenminste geen 80 minuten van mijn leven verspild…😉

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu film op een stokje voor the life of...

Meta

