ktrn & de moestuin

mei 27, 2010 § 3 reacties

Ik weet het, ik ben waarschijnlijk wat laat om nu nog een moestuin te starten, maar met het oog op een mogelijke verhuis ergens deze zomer zou ik graag al wat groentjes kunnen plukken. We gaan niet té groot beginnen, het stuk dat we nu hebben voor onze moestuin is 8 m 30 op 4 m. Als we dat willen kunnen we ons stuk later nog uitbreiden. Ik heb mezelf alvast al een zeer interessant boek aangeschaft (alles staat mooi stap voor stap uitgelegd mét tekeningen)

& heb de laatste tijd ook al meerder interessante stukjes gelezen op het net. Bijvoorbeeld bij Mme Zsazsa, zij doet dat ferm goed, me dunkt! Ook bij Diana’s mooie moestuin heb ik al tips gekregen, op de wiki-pagina over moestuinieren & als laatste ook op ecostyle want we willen het toch ook wat ecologisch gaan doen.

Ik heb een teeltplan opgemaakt, rekening houdend met gemakkelijk te teelten groenten alsook met de vruchtwisseling. Ik wil graag sla & raketsla, radijsjes, sperziebonen en komkommers en eventueel nog aardappelen. Volgens het boek zijn dit allemaal makkelijke groenten (behalve de aardappelen). Nu heb ik natuurlijk geen flauw idee hoeveel ik van elk moet zaaien om niet om te komen in de sla of radijzen, hoewel het boek me ook hier een beetje op weg helpt.

Voor het vruchtwissel-gedoe volg ik schoon het plan van Mme Zsazsa gezien zij dat zo goed doet in haar moestuin. Wat dit precies inhoudt ga ik u niet vertellen gezien ik het op alle bovengenoemde blogs & boeken heb gelezen, ga het ook daar maar gaan lezen.😉 Straks ga ik wat dingetjes gaan zaaien en in orde brengen. En natuurlijk wordt mijn moestuin-verhaal nog vervolgd.

§ 3 Reacties op ktrn & de moestuin

  • Kelly zegt:

    Ik ben van plan hét Handboek ecologisch tuinieren aan te schaffen, maar het daadwerkelijke moestuinieren zal wellicht pas eerder voor volgend jaar zijn… Ik verhuis binnen enkele weken en in het begin zullen er andere dingen op de planning staan dan tuinieren… Maar ik heb dus alleszins tijd zat om me tegen volgend jaar voor te bereiden🙂
    En dat plan van Mme Zsazsa is echt fantastisch he! En zo mooi gedaan ook🙂
    Veel plezier!

    • ktrn zegt:

      Is dat het boek van VELT? Enig idee als je die ook in de winkel kan krijgen?
      Ik blader namelijk graag eens door een boek alvorens het te kopen..

  • Kelly zegt:

    Hm, waarschijnlijk wel, maar ik ben niet zeker. Bij ons hebben ze het ook in de bibliotheek, dus ik zal het eerst eens uitlenen… Want ik doorblader ook eerst liever eens🙂

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu ktrn & de moestuin voor the life of...

Meta

