gula

mei 11, 2010 § Een reactie plaatsen

De 7 zonden, ik noem ze even op, zijn:

  1. Superbia
  2. Avaritia
  3. Luxuria
  4. Invidia
  5. Gula
  6. Ira
  7. Acedia

Gula is de zonde die beter bekend staat als hebzucht. En laat ik daar nu toch echt wel last van hebben, mijn beste mensen..  Ik kan er bijvoorbeeld ab-so-luut niet tegen wanneer ik zie dat mensen (ook geliefden) iets gebruiken wat van mij is. Zeker wanneer ze dit niet hebben gevraagd. Het kan hier over vanalles gaan. Een pot appelmoes die ik gekocht had, een handdoek die ik ooit kreeg (maar toch niet gebruik), een bloempot waar een stuk af is (en die ik nota bene wou weggooien), etc.. Het zijn domme dingen, maar ik heb daar dus echt de grootste moeite mee. Ik word al pissig als ik eraan denk, in mezelf..

Ik ben dus hebzuchtig, zo blijkt, en ik kan daar moeilijk mee om gaan..

Nochtans geef ik altijd héél graag cadeautjes, zélfs dure.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu gula voor the life of...

Meta

